Szukany produkt
 
Wydawnictwo 

Kategorie

 
 

Informacje

 
 
fotografia ślubna w praktyce
fotografia ślubna w praktyce
Planowanie ujęć: od przygotowań panny młodej w domu do wniesienia tortu i rzucania bukietem, wskazówki na temat póz

 

Autor: Bill Hurter
Tytuł: fotografia ślubna w praktyce
Tytuł oryginału: 100 Techniques for Professional Wedding Photographers
Tłumaczenie: Sebastian Kuniszewski
Rok wydania: 2010
Miejsce wydania: Łódź
Oprawa: miękka
Format: 210x280 mm
Ilość stron: 128
Międzynarodowy Standardowy Numer Książki: ISBN 978-83-7579-107-5
Wydawnictwo: Galaktyka
 
  • Opis
  • Spis treści
 

FOTOGRAFIA ŚLUBNA W PRAKTYCE

W książce znajdziesz wiele pomysłów, które pozwolą nadać twoim zdjęciom większą siłę wyrazu oraz sprawią, że będziesz fotografował sprawniej i miał więcej zleceń. Jeśli zależy ci na nawiązywaniu dobrych relacji z klientami, umiejętnym fotografowaniu ceremonii i przyjęcia weselnego, dostarczaniu doskonałej jakości zdjęć – z tej lektury zaczerpniesz mnóstwo łatwych do przyswojenia, praktycznych wskazówek, które z pewnością będą mieć pozytywny wpływ na twój warsztat fotograficzny. Dodatkowo, inspirujące fotografie autorstwa blisko pięćdziesięciu czołowych fotografów z branży sprawią, że zyskasz świeże spojrzenie na swoją pracę.

Oto niektóre z zagadnień poruszanych w książce:
- planowanie obowiązkowych ujęć – od przygotowań panny młodej w domu do wniesienia tortu i rzucania bukietem,
- przygotowanie i pakowanie sprzętu niezbędnego podczas fotografowania ceremonii i wesela,
- budowanie dobrych relacji z parą młodą,
- wskazówki na temat póz, fotografowania przyjęć i robienia zdjęć grupowych,
- porady dotyczące stosowania takich ustawień aparatu, które ograniczą do minimum czas konieczny do edycji plików w programie graficznym,
- retusz obszarów prześwietlonych, zmarszczek i niedoskonałości skóry,
- korekcja barwna, tonowanie, odręczne kolorowanie i inne metody komputerowego upiększania zdjęć,
- informacje niezbędne dla osób wykonujących zlecenia na wyjazdach.

Bill Hurter pracuje w branży fotograficznej od trzydziestu lat. Był pierwszym redaktorem magazynu „Petersen"s PhotoGraphic", obecnie zaś pracuje dla czasopism „AfterCapture" i „Rangefinder". Napisał ponad trzydzieści książek i setki artykułów o fotografii i technikach fotograficznych. Jest absolwentem Uniwersytetu Amerykańskiego w Waszyngtonie i Instytutu Fotograficznego Brooksa, na którym ukończył licencjat w dziedzinie sztuk pięknych i otrzymał tytuły honorowego magistra nauk ścisłych oraz magistra sztuk pięknych. Jest członkiem zarządu Instytutu Brooksa. We wczesnym okresie swojej kariery dokumentował przesłuchania dotyczące afery Watergate, odbywające się w Kongresie Stanów Zjednoczonych, a jako niezależny dziennikarz przez trzy sezony pracował dla Los Angeles Dodgers. Jest żonaty i mieszka w West Covina w Kalifornii.

Fotografia ślubna jest rozwiniętym przemysłem, w którym coraz trudniej o oryginalność. Powodzenie w tej dziedzinie zależy od odnalezienia własnego, rozpoznawalnego stylu. Sukces zaś odnoszą utalentowani i przedsiębiorczy fotografowie. Autor tłumaczy czytelnikom, że najważniejsze w tego typu fotografii jest twórcze podejście, dzięki któremu do każdego zlecenia podchodzimy w sposób indywidualny. Na stronach tej publikacji radzi, w jaki sposób pracować, by osiągnąć zadowalające obie strony efekty.
Marcin Grabowiecki, Fotopolis.pl

Główną nagrodą dla cieszącego się uznaniem klientów fotografa ślubnego są nie tylko świetne zarobki, ale także uznanie otoczenia. Osoba fotografująca śluby jest bowiem w dzisiejszych czasach uważana za artystę i ważnego członka społeczności, a nie tylko rzemieślnika.

Należę do Międzynarodowego Stowarzyszenia Fotografów Ślubnych i Portretowych (WPPI) oraz współpracuję z magazynem „Rangefinder", mam więc okazję każdego roku spotykać się i rozmawiać z setkami fotografów ślubnych. W trakcie licznych dyskusji i przygotowań do napisania tej książki poszukiwałem elementów, które pomogłyby mi zdefiniować istotę „świetnej fotografii ślubnej", a co za tym idzie - określić, co to znaczy „być dobrym fotografem ślubnym". Oto kilka cech charakteru takiego człowieka i garść wniosków, do których doszedłem, a którymi chciałbym się podzielić.

Konsekwencja. Konsekwencja to oczywista cecha wszystkich „wielkich i cenionych". Fotografowie, którzy za każdym razem oddają do rąk nowożeńców wspaniałe albumy, są na dobrej drodze do osiągnięcia zawodowego prestiżu.

Sympatia otoczenia. Powszechnie cenionymi cechami dobrych fotografów ślubnych są życzliwość oraz łatwość zdobywania sympatii otoczenia. Takie osoby wzbudzają zaufanie i tworzą wokół siebie dobrą, twórczą atmosferę. Znany fotograf David Williams opowiada: „To wspaniałe uczucie, gdy zaproszeni goście myślą, że jestem przyjacielem pary młodej - wielu z nich nie spotkało wcześniej nikogo, kto pracowałby w ten sposób". Tak osobisty kontakt pozwala fotografom wykonywać często bardzo naturalne i pełne emocji portrety ukazujące prawdziwą osobowość młodych.

Spokój w każdej sytuacji. W tym fachu decydujące znaczenie ma umiejętność pracy pod presją. Aby odnieść sukces jako fotograf ślubny, trzeba nie tylko mieć opanowaną do perfekcji umiejętność wykonywania różnego rodzaju zdjęć, lecz także posiadać zdolność aranżowania sesji w bardzo ograniczonym czasie. Oczekiwania państwa młodych oraz ich rodzin są bardzo wysokie, gdyż przez wiele miesięcy planowali i przygotowywali najdrobniejsze szczegóły tego jedynego dnia w życiu. Pary nie chcą zwykłego „zapisu" kolejnych wydarzeń, ale spodziewają się wyjątkowych i pomysłowych fotografii z niezapomnianej uroczystości - a drugiej szansy na wykonanie zdjęć nie będzie. Oznacza to, że aby osiągnąć sukces, trzeba mieć umiejętności techniczne, trzymać nerwy na wodzy i pracować pod presją na najwyższych obrotach. Właśnie ten stres sprawia, że fotografią ślubną, jako głównym zajęciem, para się stosunkowo niewielu uzdolnionych fotografów.

Bycie na czasie. Aby pozostawać w czołówce, najlepsi fotografowie stale wertują magazyny ślubne oraz poznają najnowsze trendy mody prezentowane w czasopismach i na zdjęciach reklamowych, bo tak przyszłe panny młode chcą wyglądać na swoich zdjęciach ślubnych. W rezultacie promowany w magazynach styl ma olbrzymi wpływ na fotografię ślubną - i chyba w największym stopniu ukształtował zawartość tej książki. Znakomity australijski fotograf ślubny Martin Schembri określił współczesny „magazynowy" styl przedstawiania ślubów jako „czysty i prosty".

Umiejętność obserwacji otoczenia. Naprawdę uzdolnieni fotografowie ślubni są również świetnymi obserwatorami. Potrafią uchwycić mnóstwo ulotnych chwil, które innym często umykają niezarejestrowane. Umiejętność czujnej obserwacji, rozwijana przez lata praktyki, sprawia, że fotograf nabiera wprawy w przewidywaniu tego, co wydarzy się za chwilę. Dzięki temu może się przygotować i być pewnym udanego kadru. Im więcej ślubów będziesz fotografował, tym szybciej przyzwyczaisz się do rytmu ceremonii i jej przebiegu - jednak to zdolność przewidywania pozwoli ci szybko reagować na następujące po sobie wydarzenia.

Umiejętność idealizowania. Kolejną cechą, która odróżnia sprawnych fotografów ślubnych od prawdziwych profesjonalistów, jest umiejętność tworzenia wyidealizowanych obrazów. Wyjątkowy fotograf oferuje zdjęcia, na których ludzie wyglądają po prostu świetnie. Oznacza to, że pokazuje ich wyłącznie „z najlepszej strony" i sprawia, że na fotografiach nie widać na przykład zbędnych kilogramów. Ocena sytuacji musi być natychmiastowa, a fotograf powinien mieć umiejętność płynnego i szybkiego wprowadzania poprawek w kadrze. Dzięki starannemu dopasowaniu kąta widzenia obiektywu, pozy modela i oświetlenia wiele „niedoskonałości" można uczynić niezauważalnymi. To szczególnie ważne w przypadku panny młodej, która na zdjęciach musi wyglądać jak najpiękniej. Większość kobiet poświęca mnóstwo czasu i pieniędzy, aby w dniu własnego ślubu wyglądać wyjątkowo; fotograf powinien ową wyjątkowość uchwycić.

Twórcze podejście. Australijczyk David Anthony Williams, znany portrecista i fotograf ślubny, uważa, że podstawowym „składnikiem" udanego zdjęcia jest cecha, która została trafnie zdefiniowana w pewnym artykule, opisującym świetnego fotografa z agencji Magnum Photos - Elliota Erwitta: „Dobre zdjęcie nie ma nic wspólnego z systemem strefowym i innymi teoriami Ansela Adamsa. Chodzi o postrzeganie. Widzisz albo nie widzisz. Cała reszta to akademickie dyskusje. Fotografia to po prostu zauważanie rzeczy dookoła. Nic więcej".

Williams dodaje: „Dobra fotografia ślubna to nie wyszukane pozy, malowane tła, pełne przepychu dekoracje i mnóstwo świateł dookoła. Chodzi o siłę wyrazu zdjęć, ich klimat oraz ciągłą interakcję z parą młodą. Reszta, choć ważna, ma drugorzędne znaczenie".

Fotografowanie z pasją. Kolejną cechą (oprócz doświadczenia, o którym wszyscy wspominali) często wymienianą podczas rozmów z Williamsem oraz innymi uznanymi fotografami ślubnymi i niezbędną do osiągnięcia sukcesu jest całkowite poświęcenie się swemu zawodowi i wykonywanie go z pasją. Najlepsi profesjonaliści angażują się w uroczystość; starają się świętować ten dzień podobnie jak rodzina, przyjaciele i goście. Fotograf Joe Buissink porównuje taki styl pracy do stanu bliskiego filozofii zen - „bycia obecnym tu i teraz" - który, przynajmniej dla niego, jest bardzo wyczerpujący emocjonalnie i fizycznie. Buissink stara się uchwycić niemal każdą chwilę od pierwszej minuty uroczystości i w stanie pełnej gotowości pozostaje przez następnych sześć, osiem godzin. To ciągła interakcja i komunikacja z otoczeniem oraz odrobina czegoś ulotnego i nieuchwytnego. (Oczywiście w tym samym czasie nie możesz ulec pokusie wciągnięcia się w zabawę, bo przestaniesz zwracać uwagę na to, co dzieje się dookoła, i nie będziesz mógł obiektywnie oceniać sytuacji).

Data dodania produktu: 18 listopad 2010.